петък, 29 юни 2012 г.

Ако съм вярвала някога, че ще кажа това:))

"Напоследък хич не ми се мърда от София..."


Никога не съм вярвала, че ще дойде момент да кажа такова нещо?!

Цели 25 години ми трябваха да свикна изобщо с мисълта, че вместо в спокоен, древен, красив и богат на културни и интелектуални събития град като Пловдив, ми се налага да се подвизавам в доста пренаселен, шумен, мръсен, разпилян, забързан и без елементарна пешеходна зона град като София.

София винаги ми се е виждала "нещо като нищо":
- нито е интересен, световен, лъскав мегаполис, в който се правят важни, международни срещи, нито пък е китен, спокоен, красив град, в който поне да ти е кеф да живееш и да работиш....;
- нито е особено древна (да ме извинявате, но не може да се сравнява с Пловдив), нито тък е готина и модерна.....;
- общо взето, както казва един турист, можеш да я разгледаш за 2-3 часа и после най-добре да тръгнеш към по-интересните и вълнуващи места в България:)))

Мдаа, така си мислех до скоро, а и сега - от време на време!

Новото в отношението ми към София обаче са ХОРАТА:)) Както е логично да се очаква, през последните години София събра много интересни и активни хора, които живеят на принципа "шило в торба не стои".
В комбинация с по-високите им доходи спрямо средните за страната и факта, че щат-не щат им се налага да пътуват, ако не в други страни, то до родните си места в страната, тези интересни, дейни, амбизиозни (защото не могат да си позволят да не са такива), пътуващи и пребиваващи в различни светове хора неизменно променят пейзажа на сива София:

 - с пъстрите си идеи за събития от най-различен характер (доста често дори съвсем безплатни);
 - с все по-ясната си гражданска позиция и непримиримост към "очивидностите на деня" (просто защото за техните родители в мизерстващите малки градове на България не е толкова "очевидно", че България процъфтява по време на криза);

 - с по-различния си, практичен поглед за живота, работата, семейството, приятелствата и това, че вече не е достатъчно да си кореняк софиянец или издънка на партиен род, за да си намериш добра работа (е, за да отидеш на обучение в скъп английски колеж, да, но това е една съвсем друга тема).

Естествено никой от нас не харесва "войнстващия провинциализъм" на някои от тези хора, но аз, преселвайки се едва в 5 клас в София, слава Богу бях пощадена от това да прихвана от тази вредна болест:))

Но думата ми беше за друго - през последните няколко години в София има толкова интересни хора, случки и неща, ставащи едва ли не ежедневно, че постоянно ми се струва, че ще изпусна нещо забележително, ако ме няма дори за 4-5 дена:)))


"Близнашка му работа?!", както би казала Вили:)

Близнашка, ама си е така - освен, че вече има най-новото и чисто (напълно отговорно го твърдя) метро в Европа; скоро ще има красиво показан исторически център и даже някой и друг лъскав Мол с "H&M" (така де, трябва да има зарибявки за всички видове посетители и жители), София постепенно се превръща в един доста по-уреден, чист, пъстър и интересен град.

Е, да, малък като за столица, но пък какво - поне има човешко лице и все още можеш да се разхождаш спокойно вечер по улиците й, без да си носиш нож за самоотбрана в джоба:)))

Keep going, както се казва, а ние ще се включваме с каквото можем:))

А аз лично ще следвам персоналната си цел на развитие за по-нататъшния ми живот, а именно:

Няма коментари: